Skip to main content

آموزش رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با دیدن درب فلزی ورودی خانه حس بدی را تجربه کنید،  انتخاب رنگ مناسب برای درب و پنجره باید با رنگ ساختمان و همچنین جنس دیوارهای نمای ساختمان در هارمونی باشد. اینکه آیا رنگ‌ها و ابزارهایی که برای رنگ‌آمیزی درون ساختمان استفاده شد را در رنگ‌آمیزی درب و پنجره‌ی فلزی هم به کار می‌بریم یا نه چیزی است که قرار است در این مطلب یاد بگیریم.

برای خرید بهترین رنگ درب و پنجره اینجا کلیک کنید.

شاید فکر کنید آموزش رنگ‌آمیزی درب و پنجره فلزی به دلیل مساحت کمتر نسبت به دیوارهای ساختمان کاری بسیار ساده‌ است که باید بگویم اشتباه می‌کنید. درب و نمای یک ساختمان چیزی است که شما و شخص دیگر، قرار است در بدو ورود و اولین نگاه از یک ساختمان ببیند، پس این موضوع را خیلی پیش‌پا افتاده در نظر نگیرید و به آموزش رنگ‌آمیزی درب و پنجره فلزی که برای شما آماده کرده‌ایم دقت کنید.

البته با خواندن این مطلب شاید نیاز به نقاش نداشته باشید و خودتان بتوانید هروقت دلتان خواست درب و پنجره‌ی ساختمان خود را رنگ‌آمیزی کنید.

همان‌طور که می‌دانید رنگ‌ها انواع مختلفی دارند، در برخی موارد رنگ‌های متنوعی برای رنگ‌آمیزی دیوار یا درب و پنجره در بازار موجود می‌باشد. با داشتن دانش و تجربه در رنگ‌آمیزی سطوح مختلف ساختمان می‌توانید بهترین رنگ را متناسب با سطحی که قصد رنگ‌آمیزی آن را دارید تهیه کنید. 

به عنوان مثال رنگ‌های اکرولیک با اینکه زیبایی خاصی دارند ولی چون پایه آن‌ها آب است برای درب و پنجره‌ی فلزی که عموما در معرض تابش خورشید و باران هستند اصلا مناسب‌ نیستند. پس هنگام انتخاب رنگ به جنس سطح هم باید توجه کنید.

در اکثر مواقع فروشنده می‌تواند در انتخاب نوع رنگ به شما کمک کند ولی اگر نیاز به راهنمایی دقیق‌تر داشتید حتما با یک نقاش باتجربه مشورت کنید.

به صورت کلی در رنگ‌آمیزی درب‌ها و پنجره‌های فلزی که موضوع مقاله‌ی ما هستند استفاده از رنگ‌های روغنی و آپوکسی توصیه می‌شود. رنگ‌های آپوکسی در مقایسه با رنگ‌های روغنی قیمت بالاتری دارند. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ی خود و رنگ انتخاب شده، یک تجربه خرید خوب داشته باشید. ممکن است شما یک رنگ را انتخاب کنید و از نظر اقتصادی هم امکان پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای شما امکان‌پذیر باشد، اما معلوم نیست که رنگ مورد نظر خود را بتوانید در میان رنگ‌های آپوکسی پیدا کنید یا خیر. پس اگر آپوکسی نشد رنگ روغنی بهترین گزینه است.

لوازم مورد نیاز برای رنگ‌آمیزی درب و پنجره‌ی فلزی

لوازم مورد نیاز برای رنگ‌آمیزی درب و پنجره‌ی فلزی:

  • رنگ مورد نظر
  • ضد زنگ
  • رنگ آستری
  • سنباده ( دو نوع زبر و نرم)
  • قلم‌مو در سایزهای مختلف
  • غلتک برای رنگ‌امیزی سطوح بزرگ‌تر در صورت نیاز
  • کهنه برای تمیز کردن سطح از گرد و غبار

            افرادی هم هستند که ترجیح می‌دهند با استفاده از پیستوله یا اسپری درب و پنجره‌ی خود را رنگ‌آمیزی کنند.

قبل از شروع رنگ‌آمیزی بهتر است سعی کنید درب یا پنجره‌ی فلزی را از جایگاه خود خارج کنید. این کار برای بهتر شدن نتیجه‌ی کار است، زیرا در این صورت تسلط شما بر درب یا پنجره‌ای که قرار است رنگ کنید بیشتر می‌شود.

سپس می‌بایست سطح مورد نظر را با گونی یا یک پارچه به خوبی تمییز کرد. بدیهی است که اگر بهترین نقاش هم یک درب فلزی که آغشته به گرد و غبار است را رنگ‌آمیزی کند نباید انتظار داشت که درب فوق‌العاده‌ زیبایی از نظر رنگ را تحویل بگیریم.

قبل از رنگ‌آمیزی نیاز است سطح موردنظر دوبار با دو نوع سنباده نرم و زبر سنباده‌کشی شود. ( در مواردی که شکاف‌ها یا ترک‌هایی نیز در سطح درب و پنجره پیدا می‌شود می‌توان با استفاده از بتونه‌کاری سطح مورد نظر را کاملا صاف و یک‌دست کرد.)

این مرحله جز مراحل سخت رنگ‌آمیزی سطوح فلزی به شمار می‌رود، به خصوص اگر زنگ‌زدگی‌های روی سطح زیاد باشند. برای به دست آوردن نتیجه‌ی بهتر از این مراحل ساده نگذرید و هر دوبار سنباده‌کشی با سنباده زبر و نرم  را به درستی انجام دهید.

از سنباده زبر برای از بین بردن ناصافی‌ها و رنگ‌های به جا مانده‌ی قبلی استفاده می‌کنیم و پس از سنباده‌کشی اول، برای یک دست کردن سطح از یک سنباده‌ی نرم هم استفاده می‌کنیم. حالا درب و یا پنجره‌ی فلزی ما آماده برای مراحل  رنگ‌آميزی می‌باشد.

فراموش نکنید استفاده از ماسک یکی از نکات ایمنی در رنگ‌آمیزی است که باید به آن توجه کرد، در مرحله‌ی سنباده‌کشی ذرات سرب در فضا آزاد می‌شوند که باعث آسیب‌های جدی می‌شوند، پس استفاده از ماسک در تمام مراحل رنگ‌آمیزی درب و پنجره‌های فلزی به خصوص در هنگام سنباده‌کشی را فراموش نکنید.

منبع:

https://jamilpaint.com/post-detail/38/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A2%D9%85%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D9%88-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D9%81%D9%84%D8%B2%DB%8C

 

ا

Comments

Popular posts from this blog

چت آنلاین چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

روشهای معجزه آسا براي برق انداختن وسايل چوبي

آیا شما هم دوست دارید محصولات خانگی سونی را خریداری کنید؟